Monitor Prawniczy
no. 24/2014
The problem of digital content in consumer transactions
ekspert w Zespole Zadaniowym ds. Uchylania Barier PrawnoProceduralnych
e-administracji Komitetu Rady Ministrów ds. Informatyzacji i Łączności
(uczestniczący w pracach nad założeniami zmian ustawy o informatyzacji),
współpracownik Centrum Badań nad Komunikacją Elektroniczną Uniwersytetu
Wrocławskiego, Kierownik Zakładu Prawa i Polityki Społecznej Śląskiej Wyższej Szkoły
Zarządzania, arbiter i mediator w Sądzie Arbitrażowym przy Regionalnej Izbie
Gospodarczej w Katowicach, autor wielu publikacji (w tym zagranicznych) z zakresu
obrotu elektronicznego
Abstract
The new consumer law and amended civil law provisions quite significantly change the principles of business transactions with regard to digital content. Alas, the legislator failed to regulate all problems connected with liability for digital content defects, which in the light of the amendment may give rise to considerable interpretational doubts and unnecessary ambiguities. It seems inappropriate to indicate a legal regime with respect to liability depending on the manner of providing digital contents (by streaming or on a durable physical medium).