Prawo Nowych Technologii
nr 1/2024
Dezinformacja w Internecie w kontekście wyborczym z perspektywy ochrony danych osobowych
DOI: 10.32027/PNT.24.1.11
Autorka jest radczynią prawną w Lubasz i Wspólnicy - Kancelarii Radców Prawnych sp.k.; w ramach praktyki zawodowej zajmuje się bieżącą obsługą prawną przedsiębiorców, w tym m.in. podmiotów z branży IT; ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych oraz w sporządzaniu i opiniowaniu umów gospodarczych; realizuje projekty związane z problematyką ochrony danych osobowych; autorka licznych artykułów i publikacji poświęconych tej tematyce
Autor jest doktorem nauk prawnych, radcą prawnym, partnerem zarządzającym w Lubasz i Wspólnicy - Kancelaria Radców Prawnych Jest ekspertem Europejskiej Rady Ochrony Danych, członkiem Rady Naukowej Centrum Ochrony Danych Osobowych Uniwersytetu Łódzkiego, SABI - Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych oraz członkiem założycielem Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii, w którym pełni również funkcję członka komisji rewizyjnej, a także ekspertem Izby Gospodarki Elektronicznej, liderem podgrupy ds. ochrony danych osobowych w Grupie Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Ministrze Cyfryzacji (KPRM) i członkiem grupy roboczej do spraw sztucznej inteligencji European Association of Data Protection Professionals. Współtwórca narzędzia do analizy ryzyka na podstawie RODO - GDPR Risk Tracker
Słowa kluczowe
dezinformacja, działania dezinformacyjne, ochrona danych osobowych, RODO, wybory, dane wrażliwe, dane szczególnych kategorii, targetowanie, mikrotargetowanie, profilowanie, reklama polityczna, reklama wyborcza, decyzje wyborców, Cambridge Analytics, Akt o usługach cyfrowych, DSA, przejrzystość, podstawy prawne przetwarzania danych, proces wyborczy, poglądy polityczne, opinia publiczna, wprowadzenie w błąd