Monitor Prawniczy

nr 22/2020

Pojęcie incydentu

DOI: 10.32027/MOP.20.22.5
Beata Konieczna-Drzewiecka
Autorka jest doktorem nauk prawnych, asystentem w Katedrze Prawa Informatycznego WPiA UKSW, wykładowcą i autorką opracowań z problematyki ochrony danych osobowych. Nr ORCID: 0000-0002-9616-4055
Abstrakt

Pojęcie incydentu stosownie do definicji „Słownika polskiego” to nieprzyjemne wydarzenie, wydarzenie mało ważne. W obszarze cyberbezpieczeństwa, definiowanie pojęcia incydentu oraz jego kategorii jest warunkowane skutkiem wystąpienia. Celem artykułu jest omówienie wprowadzonych ustawą o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa pojęcia incydentu oraz jego kategorii. Dokonując charakterystyki pojęć, przedstawiono także wymogi w zakresie zgłaszania incydentów, oraz kwestie dotyczące obsługi i zarzadzania incydentem, również przy korzystaniu z usług chmur obliczeniowych. W konkluzji stwierdzono, że istotne jest uszczegółowienie nowych definicji incydentów: telekomunikacyjnego oraz bezpieczeństwa, dodanych przy okazji wprowadzania kolejnych zmian w aktach prawnych.