Monitor Prawniczy

nr 4/2017

Bankowość elektroniczna jako trwały nośnik informacji

Jacek Gołaczyński
Redaktor naczelny
Abstrakt

Bankowość elektroniczna to platforma umożliwiająca użytkownikowi – klientowi banku korzystanie z usług oferowanych przez bank. System ten stanowi ponadto jeden z rodzajów trwałych nośników informacji, umożliwiających klientowi–konsumentowi przechowywanie informacji dostarczonych przez bank w sposób umożliwiający dostęp do tychże informacji w przyszłości przez okres właściwy dla celów sporządzenia informacji. Co więcej, bankowość elektroniczna pozwala na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci. Za takim stanowiskiem przemawia szereg aspektów zarówno natury praktycznej, jak i technicznej, które w połączeniu z regulacjami prawnymi na gruncie unijnym i krajowym, tworzą pełny obraz prawidłowego funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej, w celu dostarczania informacji do klientów–konsumentów.
Przedstawione powyżej stanowisko zostało w ostatnim czasie zakwestionowane w kontekście prawidłowego informowania konsumentów o zmianach w usługach świadczonych przez banki. W związku z tym pojawiło się pytanie, co może zostać uznane za trwały nośnik informacji, a idąc dalej – czy bankowość elektroniczna posiada cechy właśnie takiego trwałego nośnika.