Monitor Prawniczy

nr 15/2015

Użycie wizerunku osoby powszechnie znanej w reklamie prasowej – glosa – I CSK 739/12

Krzysztof Drozdowicz
Autor jest radcą prawnym oraz doktorantem w Zakładzie Postępowania Cywilnego WPiA UAM w Poznaniu.
Katarzyna Zygmunt
Autorka jest studentką IV roku prawa na WPiA UW oraz wiceprezesem Koła Naukowego Własności Intelektualnej WPiA UW.
Abstrakt

Użycia wizerunku osoby powszechnie znanej, jako elementu kompozycji okładki czasopisma, na której zostało zamieszczone zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 1 ustawy z 4.2.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w reklamie tego pisma nie należy oceniać, w świetle art. 81 ust. 1 tej ustawy, jako działania naruszającego prawo do wizerunku.
Wyrok SN z 27.9.2013 r., I CSK 739/12, Legalis