Monitor Prawniczy

nr 20/2014

Odpowiedzialność przedsiębiorcy telekomunikacyjnego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług telekomunikacyjnych

Miłosz Kiziński
Autor jest radcą prawnym, specjalizuje się w prawie telekomunikacyjnym.
Abstrakt

Odpowiedzialność przedsiębiorcy telekomunikacyjnego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej kształtowana jest, co do zasady, przez przepisy KC, z pewnymi odstępstwami wynikającymi z ustawy z 16.7.2004 r. – Prawo telekomunikacyjne. Odstępstwa te dotyczą odpowiedzialności związanej ze świadczeniem przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego tzw. usługi powszechnej, usług międzynarodowych oraz z nieprawidłową realizacją obowiązku przeniesienia numeru. Ustawodawca szczegółowo unormował tryb postępowania reklamacyjnego oraz alternatywne drogi rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi.