Monitor Prawniczy

nr 14/2014

Reklama produktów leczniczych a reklama aptek

Katarzyna Jasińska
Autorka jest radcą prawnym, adiunktem w Katedrze Prawa Handlowego i Własności Przemysłowej Instytutu Prawa Prywatnego Krakowskiej Akademii im. A.F. Modrzewskiego w Krakowie.
Abstrakt

Problematyka reklamy aptek jest tematem niezwykle kontrowersyjnym, wywołującym liczne wątpliwości interpretacyjne (mimo wydania przez sądy administracyjne już kilkudziesięciu wyroków w tym przedmiocie) i obszernym, a także budzącym wiele emocji i stale obecnym w otaczającej nas rzeczywistości. Nie ma więc możliwości jego kompleksowego omówienia w ramach niniejszego artykułu. Dlatego zostanie on poświęcony jedynie wybranym zagadnieniom ze styku regulacji dotyczącej reklamy aptek i regulacji dotyczącej reklamy produktów leczniczych (art. 52 i n. ustawy z 6.9.2001 r. – Prawo farmaceutyczne).