Monitor Prawniczy

nr 22/2011

Rejestracja identycznych znaków towarowych określających identyczne towary – C 482/09

Ewa Skibińska
adiunkt na WPiA UKSW w Warszawie
Abstrakt

Od momentu wejścia na rynek w Zjednoczonym Królestwie Budějovický Budvar, národní podnik (browar z siedzibą w České Budějovice, Republika Czeska; dalej jako: Budvar) i Anheuser-Busch Inc. (browar z siedziba w Saint Louis, Stany Zjednoczone; dalej jako: Anheuser-Busch) sprzedają każdy własne piwo pod oznaczeniem słownym „Budweiser” lub innymi określeniami zawierającymi to oznaczenie. Jakkolwiek nazwy są identyczne, piwa Budvar i Anheuser-Busch nie mają tych samych właściwości. Ich smak, cena i wygląd zawsze się różniły, a konsumenci wyraźnie dostrzegają różnicę, chociaż oczywiście istnieje niewielkie prawdopodobieństwo pomyłki.