Monitor Prawniczy
nr 5/2009
Czy pieczęć elektroniczna ma szansę usprawnić e-administrację? (FORUM)
Wiceprezes Sądu Okręgowego we Wrocławiu. Kierownik CBKE Uniwersytetu Wrocławskiego, ekspert w Zespole zadaniowym do spraw uchylania barier w e-administracji przy Komitecie Stałym Rady Ministrów do spraw Informatyzacji. Członek Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego, Kierownik Zespołu przygotowującego projekt Elektronicznego Postępowania Upominawczego (tzw. e-sąd).
Ekspert w Zespole zadaniowym do spraw uchylania barier w e-administracji przy Komitecie Stałym Rady Ministrów do spraw Informatyzacji. Członek Zespołu Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego przygotowujący projekt Kodeksu cywilnego w zakresie czynności prawnych, adiunkt i kierownik Zakładu Prawa i Polityki Społecznej ŚWSZ w Katowicach. Współpracownik CBKE Uniwersytetu Wrocławskiego, Współtwórca projektu Elektronicznego Postępowania Upominawczego (tzw. e-sąd).
Abstrakt
W najbliższym czasie do Sejmu zostaną złożone dwa bardzo istotne akty prawne dotyczące informatyzacji państwa, a w szczególności administracji: nowelizacja ustawy z 17.2.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz projekt całkowicie nowej ustawy o podpisach elektronicznych. Wprowadzają one nowe rozwiązania oraz instrumenty niefunkcjonujące dotychczas w polskim prawie, które częściowo zostały omówione w niniejszym artykule.