Monitor Prawniczy

nr 7/2003

Szczegóły ujawniają swoją moc. Corporate Communication

Christoph Hommerich
Abstrakt

Komunikacja z klientem w kancelarii prawniczej musi być dopracowana w każdym szczególe.

Prawnik prowadzi klienta do swojego gabinetu i prosi o zajęcie miejsca przed biurkiem. Klient, znękany wieloletnimi konfliktami małżeńskimi i zdecydowany na rozwód, zapada w fotelu. Jego spojrzenie pada na zdjęcia stojące na biurku, które pokazują rozpromienionego małżonka pani adwokat i dwójkę wspaniałych dzieci. Klientowi samo narzuca się pytanie, jakie szanse zaprzepaścił w swoim życiu.

W branży usługowej tego typu sygnały często docierają do klienta. Któż z nas nie zna obrazów o powstawaniu próchnicy i postępującej parodontozie, wiszących w gabinecie dentysty? Również personel zatrudniony w usługach wysyła sygnały: ściany skrupulatnie zaklejane zdjęciami z urlopu odzwierciedlają nastawienie do pracy. Leżące na biurku resztki jedzenia informują o aktualnej diecie pracownika.

Chaotyczny pedant

Biurka umożliwiają pobieżny wgląd w strukturę kancelarii. Struktura ta zależy [...]