Abstrakt
Autorka przedstawia charakterystykę reklamy jako utworu w rozumieniu prawa autorskiego oraz podlegające jego ochronie elementy. Omawia również problemy dotyczące podmiotów prawa autorskiego, pozycji agencji reklamowej i wiążącej się nią problematyki autorskich praw majątkowych.
Dynamiczny rozwój gospodarki rynkowej w Polsce w ciągu ostatnich lat spowodował, iż reklama stała się zjawiskiem masowym i chyba niezbędnym. Nie zawsze jednak wiadomo, co jest reklamą, a co nią nie jest. Największe trudności rodzi rozróżnienie między reklamą a ogłoszeniem. Innym pojęciem pokrewnym jest tzw. informacja handlowa. Z kolei z punktu widzenia prawa cywilnego najistotniejsza jest relacja między reklamą a instytucjami uregulowanymi w KC - ofertą i zaproszeniem do rokowań.
W prawie polskim definicja reklamy znajduje się w |
Reklama jest jednym z rodzajów promocji, która polega na działaniach określonych osób i organizacji modyfikujących zachowania konsumenckie poprzez wpływanie na preferencje ludzi1.