Studia Prawa Prywatnego / Artykuły

Umowy ramowe w_typologii umów

Janusz A.

§ 1. Ogólna charakterystyka i znaczenie umów ramowych  We współczesnych stosunkach gospodarczych występuje rozmaitość umów i porozumień organizujących współdziałanie kontrahentów w bliższym czasie...

Reklama porównawcza

Jarosław Dudzik

§ 1. Uwagi ogólne  Celem każdej reklamy, rozumianej jako wypowiedź w ramach działalności gospodarczej, jest przyciągnięcie odbiorców do oferty przedsiębiorcy1. Tak zdefiniowany cel może być...

Reklama wprowadzająca w błąd

Ryszard Skubisz

§ 1. Wprowadzenie  Skutkiem zasady wolności gospodarczej (swobody podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej) jest konkurencja przedsiębiorców. W celu utrzymania się na rynku są oni zmuszeni...

Udzielanie patentów europejskich i ich skutki w Polsce

Aurelia Nowicka

§ 1. Ogólne informacje na temat Konwencji o udzielaniu patentów europejskich (KPE)  Konwencja o udzielaniu patentów europejskich (Convention on the Grant of European Patents), opatrzona również...

Prawo do uzyskania patentu i jego ochrona

Michał du

§ 1. Wprowadzenie  Prawo do uzyskania patentu (czy krócej: prawo do patentu) zapewnia określoną ochronę wynalazkom przed ich opatentowaniem. Charakteryzuje się ono tym, że:1) powstaje z chwilą...

Zamów
 

Prenumerata

Moduł tematyczny
Archiwum Studia Prawa Prywatnego
Aktualny numer: 02/2021
Liczba tekstów: 200