Studia Prawa Prywatnego / Artykuły

Reklama porównawcza

Jarosław Dudzik

§ 1. Uwagi ogólne  Celem każdej reklamy, rozumianej jako wypowiedź w ramach działalności gospodarczej, jest przyciągnięcie odbiorców do oferty przedsiębiorcy1. Tak zdefiniowany cel może być...

Reklama wprowadzająca w błąd

Ryszard Skubisz

§ 1. Wprowadzenie  Skutkiem zasady wolności gospodarczej (swobody podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej) jest konkurencja przedsiębiorców. W celu utrzymania się na rynku są oni zmuszeni...

Udzielanie patentów europejskich i ich skutki w Polsce

Aurelia Nowicka

§ 1. Ogólne informacje na temat Konwencji o udzielaniu patentów europejskich (KPE)  Konwencja o udzielaniu patentów europejskich (Convention on the Grant of European Patents), opatrzona również...

Prawo do uzyskania patentu i jego ochrona

Michał du

§ 1. Wprowadzenie  Prawo do uzyskania patentu (czy krócej: prawo do patentu) zapewnia określoną ochronę wynalazkom przed ich opatentowaniem. Charakteryzuje się ono tym, że:1) powstaje z chwilą...

Nadużycie patentu

Helena Żakowska-Henzler

§ 1. WprowadzenieI. Pojęcie nadużycia patentu  Nadużycie patentu, jako postać nadużycia prawa podmiotowego, to zachowanie, które, choć odpowiada abstrakcyjnie ustalonej treści patentu, jednak z uwagi...

Znaki towarowe w prawie międzynarodowym i prawie Unii Europejskiej

Ryszard Skubisz, Marcin Trzebiatowski

§ 1. Konwencja paryskaI. Zasady ogólne  Konwencja z 1883 r. o ochronie własności przemysłowej jest najstarszym i nadal najważniejszym aktem prawa międzynarodowego w dziedzinie prawa własności...

Treść i zakres prawa z rejestracji znaku towarowego

Marcin Trzebiatowski

§ 1. Treść prawa z rejestracji znaku towarowegoI. Uwagi ogólne  Ustalenie treści prawa z rejestracji znaku towarowego sprawia pewne trudności. Wyjaśniając je, zwraca się uwagę na specyfikę znaku...

Zamów
 

Prenumerata

Moduł tematyczny
Archiwum Studia Prawa Prywatnego
Aktualny numer: 03-04/2020
Liczba tekstów: 190