NAJNOWSZE

Reklama wprowadzająca w błąd

Ryszard Skubisz

§ 1. Wprowadzenie  Skutkiem zasady wolności gospodarczej (swobody podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej) jest konkurencja przedsiębiorców. W celu utrzymania się na rynku są oni zmuszeni...

Reklama porównawcza

Jarosław Dudzik

§ 1. Uwagi ogólne  Celem każdej reklamy, rozumianej jako wypowiedź w ramach działalności gospodarczej, jest przyciągnięcie odbiorców do oferty przedsiębiorcy1. Tak zdefiniowany cel może być...

Ustanie prawa z rejestracji wzoru przemysłowego

Joanna Sieńczyło-Chlabicz

§ 1. Uwagi ogólne dotyczące ustania praw podmiotowych i praw wyłącznych do dóbr własności przemysłowej  W doktrynie polskiej w zasadzie nie zostało sformułowane pojęcie „ustanie prawa podmiotowego”....

Dodatkowe prawo ochronne

Aurelia Nowicka

§ 1. Wprowadzenie  Udzielanie dodatkowego prawa ochronnego w Polsce wiąże się z przystąpieniem do Unii Europejskiej i następuje na warunkach określonych w aktach prawa wspólnotowego, nakładających na...

Wzory użytkowe i ich ochrona

Michał du

§ 1. Wprowadzenie  Ochronę wzorów użytkowych wprowadziły Niemcy w 1891 r. w ustawie Gebrauchmustergesetz1. W ich ślady poszło na początku XX w. kilka innych krajów, a w 1924 r. również Polska.  W...

Ochrona prawna odmian roślin

Małgorzata Korzycka-Iwanow, Paweł Gała

§ 1. Geneza wyodrębnienia wyłącznego prawa do odmianI. „Wynalazek biologiczny”  Rozwój regulacji prawnych odnoszących się do ochrony dóbr niematerialnych doprowadził do ukształtowania się dwóch...

Udzielanie patentów

Andrzej Szewc

§ 1. Uwagi wstępne  W przeciwieństwie do praw wyłącznych do dzieł prawa autorskiego (utworów), które powstają na skutek samego stworzenia dzieła, prawa wyłączne do wynalazków (a także do innych...

Zamów
 

Prenumerata

Moduł tematyczny
Archiwum Studia Prawa Prywatnego
Aktualny numer: 02/2019
Liczba tekstów: 173