Studia Prawa Prywatnego / Artykuły / Prawo nieuczciwej konkurencji

Kontrola koncentracji przedsiębiorców

Marek Wierzbowski, Katarzyna Karasiewicz, Rafał Stankiewicz

§ 1. Zagadnienia ogólneI. Miejsce regulacji administracyjnoprawnego oddziaływania na procesy koncentracji przedsiębiorców w systemie ochrony konkurencji  Uregulowany przepisami ustawy z 16.2.2007 r. o...

Karnoprawna ochrona konkurencji

Robert Zawłocki

§ 1. Przedmiot karnoprawnej ochrony konkurencji  Na karnoprawną ochronę konkurencji składają się w głównej mierze przepisy karne określające szczególne wykroczenia oraz przestępstwa. Chodzi więc...

Reklama porównawcza

Jarosław Dudzik

§ 1. Uwagi ogólne  Celem każdej reklamy, rozumianej jako wypowiedź w ramach działalności gospodarczej, jest przyciągnięcie odbiorców do oferty przedsiębiorcy1. Tak zdefiniowany cel może być...

Reklama wprowadzająca w błąd

Ryszard Skubisz

§ 1. Wprowadzenie  Skutkiem zasady wolności gospodarczej (swobody podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej) jest konkurencja przedsiębiorców. W celu utrzymania się na rynku są oni zmuszeni...

Zamów
 

Prenumerata

Moduł tematyczny
Archiwum Studia Prawa Prywatnego
Aktualny numer: 03-04/2021
Liczba tekstów: 204