Nowe zasady informowania o cenach promocyjnych

A A A

Od 1.1.2023 r. obowiązuje nowe brzmienie art. 4 ust. 2–5 ustawy z 9.5.2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. Przepisy te wymagają, aby w każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi podawać obok informacji o obniżonej cenie także informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.


Regulacja ta wywołała wiele wątpliwości w praktyce, przede wszystkim w handlu internetowym. Pojawiły się wątpliwości, w jaki sposób opisywać najniższą cenę towaru lub usługi, czy można pokazywać także trzecią cenę, czy w każdym miejscu sklepu internetowego należy prezentować także najniższą cenę towaru lub usługi w promocji, a także czy platformy oraz porównywarki cenowe mają obowiązek obliczania „ceny omnibusowej”, gdy udostępniają narzędzia do prezentacji promocji.

W styczniu 2023 r. Prezes UOKiKu wydał komunikat prasowy, w którym przedstawił swoją ocenę niektórych praktyk na rynku e-handlu. Po tym komunikacie do UOKiKu trafiło wiele wątpliwości branży odnośnie do nowej regulacji. Nie można wykluczyć, że w najbliższym czasie Prezes UOKiKu wyda wyjaśnienia do wskazanych przepisów.


[oprac. W. Chomiczewski]


Ocena artykułu:
Oceniono 0 razy
Oceniłeś już ten artykuł.
Artykuł został oceniony.
Podziel się ze znajomymi
Artykuł:
Nowe zasady informowania o cenach promocyjnych
Do:
Od:
Wiadomość:
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.
 
Wyrok V CSK 283/10
Obliczanie terminu przedawnienia roszczenia o zachowek
Zamów
 

Prenumerata

Moduł tematyczny