Abstrakt
W celu zapewnienia zgodności z europejskimi dyrektywami dotyczącymi zamówień publicznych Węgry podobnie jak inne państwa członkowskie Unii Europejskiej musiały zapewnić komunikację elektroniczną w procedurach zamówień publicznych. Proces wprowadzania elektronizacji na Węgrzech rozpoczął się jednak znacznie wcześniej niż upływ terminów implementacyjnych wynikających z dyrektyw UE. Zapewnienie niezbędnych instrumentów do komunikacji elektronicznej na wyższym poziomie bezpieczeństwa niż zwykła poczta elektroniczna nastąpiło bowiem już 1.1.2018 r. poprzez wprowadzenie centralnego elektronicznego systemu zamówień publicznych – Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR). Początkowo korzystanie z systemu było pozostawione decyzji zamawiającego, a obowiązkowa komunikacja elektroniczna w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego dla każdej instytucji zamawiającej zaczęła obowiązywać od 15.4.2018 r. (na podstawie decyzji węgierskiego parlamentu).