Prawo Zamówień Publicznych

nr 2/2013

Analiza możliwości zastosowania kryteriów oceny ofert innych niż cena na gruncie ustawy -- Prawo zamówień publicznych

Agata Lackowska-Wandas
jest adwokatem prowadzącym kancelarię adwokacką w Krakowie, zajmującą się m.in. obsługą jednostek samorządu terytorialnego, prowadzi szkolenia z zakresu dyscypliny finansów publicznych, członek Krakowskiej Izby Adwokackiej
Abstrakt

Ustawa z 29.1.2004 r. -- Prawo zamówień publicznych pozwala zamawiającemu na określenie w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej jako: SIWZ), oprócz kryterium ceny, również innych kryteriów oceny ofert, na podstawie których dokonany zostanie ostatecznie wybór najkorzystniejszej oferty. Przy odczytywaniu treści przepisu art. 91 ust. 2 ZamPublU podkreślenia wymaga, iż cena zawsze pozostaje obowiązkowym kryterium oceny ofert, natomiast obok niej, uzupełniająco, zamawiający jest uprawniony do kreowania innych kryteriów, które pozwolą mu na dostosowanie wymagań stawianych wykonawcom do przedmiotu zamierzonej inwestycji.