Nieruchomości

nr 12/2022

Technologie na rynku nieruchomości. Cz. IV – projektowanie produktu

DOI: 10.32027/NIER.22.12.8
Maciej Kamiński
Autor jest zarzadca nieruchomosci we Wrocławiu, www.asset-nieruchomosci.pl
Abstrakt

W poprzedniej części cyklu omówione zostały różnice pomiędzy klasycznym a innowacyjnym modelem biznesowym. W prezentowanej publikacji omówione zostaną zagadnienia związane z procesem projektowania innowacyjnych usług.
Przedsiębiorstwa innowacyjne i startupy są kojarzone raczej z sektorem IT oraz technologią niż branżą nieruchomości, która uchodzi za segment uregulowany i tradycyjny. Relatywnie duża liczba aktów prawnych regulujących funkcjonowanie rynku nieruchomości tworzy „reguły gry” premiujące tradycyjne, powtarzalne schematy tworzenia i rozwoju biznesu i ogranicza możliwości wdrażania niestandardowych rozwiązań. W efekcie kandydaci na przedsiębiorców wchodzący na rynek nieruchomości zwykle stosują określone schematy myślowe planując swój biznes. Natomiast projektowanie innowacyjnych rozwiązań wymaga zmiany sposobu myślenia i odwrócenia kolejności podejmowanych działań.