Nieruchomości
nr 9/2020
Efektywne i procesowe zarządzanie przestrzenią publiczną – identyfikacja oraz optymalizacja jej wartości, cz. II
DOI: 10.32027/NIER.20.9.8
doktor nauk ekonomicznych (SGH), praktyk z 20-letnim międzynarodowym, interdyscyplinarnym doświadczeniem w zakresie zarządzania finansami i ryzykiem w różnych sektorach i branżach. Manager ds. zarządzania ryzykiem w międzynarodowych bankach, ekspert narodowy w międzynarodowym zespole ds. zarządzania ryzykiem (NPL) z Komisji Nadzoru Finansowego. Biegły wycen przedsiębiorstw i członek Stowarzyszenia Biegłych Wycen Przedsiębiorstw w Polsce.
Autor jest rzeczoznawcą majątkowym, zarządcą nieruchomości i pośrednikiem w obrocie nieruchomościami; członek RICS; absolwent Politechniki Warszawskiej i Londyńskich (South, East) z 30-letnią praktyką zawodową związaną z obiektami zabytkowymi.
Abstrakt
Wysoka jakość ogólnodostępnego publicznego środowiska może mieć istotny dobroczynny wpływ na rozwój miast oraz wartości nie tylko według kwalifikacji ekonomicznych. Aglomeracje konkurując o pozyskanie funduszy inwestycyjnych oraz lokalizowanie wysoko pozycjonowanych firm, powinny starać się o atrakcyjne zagospodarowanie otwartych przestrzeni, przyległych do obecnej i przyszłej zabudowy. Takie działania to również ważna część strategii marketingowej lokalnych władz, bowiem dobrze zaprojektowane i urządzone parki, skwery, itp. przyciągają nie tylko zamożnych właścicieli i firmy, ale też ich pracowników i klientów, a poza tym turystów.