Nieruchomości
nr 9/2020
Efektywne i procesowe zarządzanie przestrzenią publiczną – identyfikacja oraz optymalizacja jej wartości, cz. II
DOI: 10.32027/NIER.20.9.8
doktor nauk ekonomicznych (SGH), praktyk z 20-letnim międzynarodowym, interdyscyplinarnym doświadczeniem w zakresie zarządzania finansami i ryzykiem w różnych sektorach i branżach. Manager ds. zarządzania ryzykiem w międzynarodowych bankach, ekspert narodowy w międzynarodowym zespole ds. zarządzania ryzykiem (NPL) z Komisji Nadzoru Finansowego. Biegły wycen przedsiębiorstw i członek Stowarzyszenia Biegłych Wycen Przedsiębiorstw w Polsce.
doświadczony rzeczoznawca majątkowy i ekspert rynku nieruchomości, realizujący wyceny majątkowe w kraju i za granicą od ponad 30 lat, ceniony licencjonowany specjalista również w obszarze zarządzania oraz obrotu majątkowego. Absolwent Politechniki Warszawskiej, Londyńskich South-Bank i North-East, w obszarze zarządzania projektowego oraz eksperckiego RICS (Królewski Instytut Przysięgłych Rzeczoznawców).
Abstrakt
Wysoka jakość ogólnodostępnego publicznego środowiska może mieć istotny dobroczynny wpływ na rozwój miast oraz wartości nie tylko według kwalifikacji ekonomicznych. Aglomeracje konkurując o pozyskanie funduszy inwestycyjnych oraz lokalizowanie wysoko pozycjonowanych firm, powinny starać się o atrakcyjne zagospodarowanie otwartych przestrzeni, przyległych do obecnej i przyszłej zabudowy. Takie działania to również ważna część strategii marketingowej lokalnych władz, bowiem dobrze zaprojektowane i urządzone parki, skwery, itp. przyciągają nie tylko zamożnych właścicieli i firmy, ale też ich pracowników i klientów, a poza tym turystów.