Abstrakt
Poza odpisami amortyzacyjnymi do kosztów podatkowych wolno zaliczyć wszelkie wydatki ponoszone na lokal lub w związku z nim, takie jak: koszty obsługi prawnej (pośrednik, notariusz, rzeczoznawca), koszty eksploatacji (czynsz), wywóz śmieci i nieczystości, wydatki związane z zarządem budynku, podatek od nieruchomości, dobrowolne ubezpieczenie budynku oraz inne wydatki związane bezpośrednio lub pośrednio z nieruchomością.
ażda firma musi mieć swoją siedzibę. Nawet jeżeli do rejestracji działalności gospodarczej nie jest to niezbędne, to już służby skarbowe, np. dla potrzeb NIP, wymagają wskazania siedziby. Małym firmom zwykle wystarcza jeden lokal w mieszkaniu lub w budynku. Dotyczy to zwłaszcza działalności usługowej polegającej na świadczeniu usług u klienta albo usług doradczych, księgowych, usług pośrednictwa, zarządzania czy rzeczoznawstwa. Można korzystać z lokum specjalnie zakupionego w tym celu lub wynajętego, użyczonego albo „wygospodarowanego” we własnym mieszkaniu.
Należy jednak pamiętać, że lokal lokalowi nierówny. Oprócz różnic cywilnoprawnych dotyczących własności, lokale w spółdzielni mieszkaniowej mają także inny [...]