Abstrakt
Strony w umowie cywilnoprawnej mogą decydować o momencie (dacie) wykonania usługi. A zatem za moment wykonania usługi należy przyjąć moment, w którym usługodawca wykona wszelkie wynikające z umowy zobowiązania. W stanie faktycznym te zobowiązania wynikające z umowy na świadczenie usług serwisowych nie kończą się w momencie naprawy sprzętu specjalistycznego, bowiem może dojść do sytuacji, w której pierwotne wykonanie usługi nie będzie jej końcem zgodnie z postanowieniami zawartej umowy cywilnoprawnej. Z uwagi na możliwość złożenia zastrzeżeń przez usługobiorcę może dojść do sytuacji, że usługodawca będzie musiał ponownie dokonać naprawy sprzętu, czyli niejako powtórzyć tę czynność. W takiej sytuacji momentem wykonania usługi, zgodnie z tym, co postanowiły strony w umowie cywilnoprawnej, będzie fakt finalnej akceptacji przez usługobiorcę wykonania usługi.
Wyrok WSA z 29.5.2015 r., I SA/Wr 329/15