Abstrakt
Decyzja i wynik kontroli stanowią równoważne i alternatywne sposoby zakończenia postępowania kontrolnego. W taki sposób interpretowana jest w doktrynie i orzecznictwie treść art. 24 ustawy o kontroli skarbowej. W praktyce działania organów kontroli skarbowej formy zakończenia postępowania kontrolnego mogą być jednak jeszcze inne. Zdarza się też, że postępowanie jest kończone jednocześnie decyzją i wynikiem kontroli.Wstęp Organy kontroli skarbowej prowadzące postępowanie kontrolne na podstawie przepisów ustawy z 28.9.1991 r. o kontroli skarbowej (tekst jedn. Dz.U. z 2011 r. Nr 41, poz. 214 ze zm., dalej: KontrSkarbU) mogą je zakończyć dwiema formami aktów administracyjnych: decyzją i wynikiem kontroli. Przy czym ustawa ściśle reguluje warunki, w których należy wydać decyzję administracyjną, a w których wynik kontroli. Niemniej w praktyce działania organów skarbowych, dochodzi czasem do sytuacji, że postępowanie kontrolne jest kończone jednocześnie decyzją podatkową i wynikiem kontroli, choć ustawy podatkowe wprost takiej sytuacji nie przewidują.