Monitor Podatkowy

nr 3/2008

Konsekwencje działań marketingowo-sprzedażowych w zakresie PDOFiz (SERWIS Monitora Podatkowego 3/2008)

Marcin S. Tofel
aplikant radcowski, doktorant w Katedrze Prawa Handlowego UW, associate w kancelarii Salans
Karina Furga
doradca podatkowy, partner i szef Zespołu Doradztwa Podatkowego w kancelarii Salans
Abstrakt

Praktyka pokazuje, że szereg działań marketingowych czy sprzedażowych organizowanych zarówno przez dystrybutorów, jak i producentów jest skierowana do konsumentów. Osoby fizyczne są beneficjentami różnego rodzaju programów lojalnościowych, otrzymują rabaty i bonusy, a także nabywają towary po promocyjnych cenach. Wiele problemów budzi prawidłowe określenie skutków tego rodzaju zdarzeń w zakresie PDOFiz. Przedsiębiorcy mają bowiem wątpliwości, czy dane działanie marketingowe lub sprzedażowe powoduje powstanie przychodu u jego adresatów, a tym samym czy rodzi po stronie sprzedawców określone obowiązki informacyjne i sprawozdawcze.