Abstrakt
W okresie przedświątecznym pracodawcy fundują swoim pracownikom upominki oraz organizują przyjęcia mające uczcić nadchodzące święta, a także zintegrować załogę. Wiele firm wykorzystuje ten okres także na reklamę i promocję swojej działalności. Zdarza się zatem, iż najlepsi oraz potencjalni kontrahenci są zachęcani do kontynuacji, lub podjęcia współpracy z daną firmą poprzez świąteczne upominki.
Jakie skutki podatkowe związane z tymi zdarzeniami powstają po stronie pracowników czy kontrahentów firmy?
Podstawową zasadą podatku dochodowego jest zasada powszechności opodatkowania, wynikająca z postanowień art. 9 ust. 1 PDOFizU, który stanowi, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52 i 52a oraz dochodów, od których na podstawie przepisów OrdPU zaniechano poboru podatku.
Artykuł [...]