Abstrakt
Mediacja w telekomunikacji została uregulowana w Rozdziale 4 ustawy z 16.7.2004 r. – Prawo telekomunikacyjne1. Artykuł 109 tejże ustawy stanowi, że spór cywilnoprawny między konsumentem a dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych może być zakończony polubownie w drodze postępowania mediacyjnego przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), który jest centralnym organem administracji rządowej, do jego kompetencji należy zaś przede wszystkim działalność regulacyjna na rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych. W tym kontekście warto rozważyć zależności pomiędzy władczymi kompetencjami przysługującymi Prezesowi UKE a zakresem niewładczych działań, jakie może on podejmować przy okazji prowadzenia mediacji. Jak zauważa M. Tabernacka, mediacje uregulowane w art. 109 PrTelekom są przypadkiem, gdy stosunki o charakterze cywilnoprawnym...