Nowa ustawa o delegowaniu pracowników

A A A

W dniu 18.6.2016 r. weszła w życie nowa ustawa o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług.

W ustawie przyjęto rozwiązania wdrażające dyrektywę 2014/67/UE, której celem jest lepsza ochrona praw pracowników delegowanych w ramach świadczenia usług. Ustawa będzie miała zastosowanie do delegowania pracowników na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach świadczenia usług, kontroli przestrzegania przepisów o delegowaniu pracowników oraz realizacji obowiązków informacyjnych związanych z delegowaniem pracowników, współpracy z właściwymi organami innych państw członkowskich dotyczącej delegowania pracowników oraz ochrony pracowników delegowanych na i z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Najważniejsze zmiany wprowadzone ustawą dotyczą:

– obowiązku wyznaczenia osoby upoważnionej do kontaktów z PIP przez pracodawcę delegującego pracownika do pracy w Polsce i zgłoszenia faktu delegowania PIP;

– wymogu przechowywania przez pracodawcę dokumentacji pracowniczej w formie pisemnej lub elektronicznej w okresie delegowania pracownika do pracy w Polsce;

– możliwości transgranicznego egzekwowania kar pieniężnych, nakładanych przez właściwe organy państwa członkowskiego na pracodawców naruszających przepisy dotyczące delegowania pracowników;

– nadania uprawnień PIP w zakresie wszczynania kontroli dotyczącej prawidłowości delegowania pracowników do pracy w Polsce.

Ocena artykułu:
Oceniono 0 razy
Oceniłeś już ten artykuł.
Artykuł został oceniony.
Podziel się ze znajomymi
Artykuł:
Nowa ustawa o delegowaniu pracowników
Do:
Od:
Wiadomość:
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.
 
Wyrok V CSK 283/10
Obliczanie terminu przedawnienia roszczenia o zachowek
Zamów
 

Prenumerata

Moduł tematyczny